Podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentowano trzy nowe wersje Alfy Romeo 147. Auto z pięciodrzwiowym nadwoziem, model z dwulitrowym silnikiem i ręczną skrzynią biegów oraz z silnikiem 1.9 JTD uzupełniły bogatą ofertę handlową firmy.
Włoski styl i temperament, samochód z klasą, o prawdziwie sportowych osiągach. Tak określa się zalety Alfy 147 – Samochodu Roku 2001, który może się już pochwalić sukcesem rynkowym. W ciągu czterech miesięcy sprzeda ży klienci złożyli na to auto ponad 40 tysięcy zamówień. Podczas salonu samochodowego w Genewie Alfa Romeo przedstawiła trzy nowe wersje tego modelu, różniące się nadwoziami, skrzyniami biegów i zespołami napędowymi. Zaprezentowano samochód z pięciodrzwiową karoserią, auto wyposażone w silnik 2.0 i ręczną skrzynię biegów oraz Alfę 147 z silnikiem 1.9 JTD o mocy 115 KM.
Pięciodrzwiowe nadwozie ma wszystkie cechy charakterystyczne dla trzydrzwiowej Alfy Romeo 147, z jej zaokrąglonymi powierzchniami i zdecydowanymi liniami nadającymi autu dynamizm, a także odniesieniami do historycznych cech samochodów tej marki. W pięciodrzwiowej wersji nadwozia zastosowano rozwiązanie znane już z modelu 156 – czarną klamkę tylnych drzwi umieszczono wysoko, tuż przy obudowie szyby. Dzięki temu klamka jest prawie niewidoczna, a karoseria nabrała sportowego charakteru, nawiązującego wizualnie do samochodów typu coupé. Wrażenie to podkreślają duże boczne szyby i czarny słupek środkowy, które wspólnie tworzą jedną owalną formę o wyraśnych ramach. Wnętrze pięciodrzwiowej Alfy jest równie eleganckie jak wersji trzydrzwiowej – ergonomiczne, starannie wykończone materiałami o wysokiej jakości. Pod względem komfortu Alfa 147 oferuje bardzo bogatą gamę wyposażenia: od Sound System Bose do klimatyzacji typu „dual zone” z recyrkulacją powietrza, od Cruise Control do czujników deszczu, zamglenia szyb i zapachów (AQS). Do tego należy dodać również CONNECT – zintegrowany układ telematyczny.
Drugą wersją zaprezentowaną w Genewie była Alfa 147 wyposażona w silnik 2.0 Twin Spark z nowoczesną pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, działającą cicho i precyzyjnie. Zespół napędowy wykonano z technologicznie zaawansowanych materiałów (technopolimerów o wysokiej wydajności). Gamę Alfy 147 uzupełnia wersja wyposażona w silnik turbodiesel o pojemności 1910 cm3. Dzięki zastosowaniu technologii „Common Rail” i nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii, system zapewnia moc i elastyczność, przy jednoczesnym dobrym wytłumieniu hałasów, niskich emisjach spalin i niewielkim zużyciu paliwa. Alfa 147 1.9 JTD zużywa na każde 100 kilometrów 5,8 litra oleju napędowego, osiąga prędkość maksymalną 191 km/godz. i przyspiesza w 9,9 sekundy od 0 do 100 km/godz.
Oferta gamy Alfa Romeo 147 należy obecnie do najszerszych i najbardziej zróżnicowanych spośród wszystkich aut kompaktowych. Miłośnicy Alfy mogą wybierać wśród 16 wersji pojazdów o 2 rodzajach nadwozi (3- i 5-drzwiowe) w 14 kolorach, o różnych wykończeniach wnętrza (eleganckie, klasyczne, sportowe) i 2 rodzajach wyposażenia (Progression i Distinctive). Auta występują w 4 wersjach silnikowych (3 benzynowe i diesel), mają dwa rodzaje skrzyń biegów (ręczna i Selespeed).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz